fotografpaulinewirenborg

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Pauline Wirenborg - 22 oktober 2010 11:45

  


Längesedan jag uppdaterade här ordentligt nu (därför kastar jag in en bild på mig själv...). 

Motivationen är inte på topp när jag inte har några bra objektiv.

Men om allt går som det ska trillar pengarna in på måndag och objektiven borde vara här i slutet på nästa vecka eller i början på den därpå! 

Ska även troligen köpa in en Nikon D70 med ett 70-210 objektiv till. Inte helt fel!
Min D40x har ju börjat krångla lite med autofokusen och jag tycker om att ha med mig två kameror när man är ute och fotar, spec om man fotar evangemang. 

Rätt skönt att stå och slippa byta objektiv, bara byta kamera, jag kör som sportfotograferna!


Har faktiskt haft mina tankar på att fota vatten igen nu ett tag. Kanske något jag ska idag? Har iaf inte så mycket för mig, måste dock ladda batteriet först, glömde såklart kameran igång när jag laddat in bilder till min andra blogg igår. 

Hatar att inte ha min dator och då också minneskortläsarna, som inte finns på den bärbara, men det kommer, ny dator ska införskaffas! 

Allt bror som sagt på hur mycket pengar vi får in sammanlagt denna månad.
Lätt hänt att man tror det blir mer än vad det ska bli, men hoppas på en bra summa iaf!

6-8000 kommer gå på kameror + objektiv denna månad, och en okej dator kostar ju 4000, och bara där är massor med pengar borta!

Men är objektivet bra som jag får till D70:n skippar jag att inhandla mitt 55-200 och köper bara 50 mm 1.4 objektivet.

Blir då ungefär 5000 sammanlagt kameror och känns mer överlevbart.


När jag får objektiven och allt kan jag börja dra igång igen lite mer ordentligt med fotandet, och på så vis små börja lite mer med mitt företag! 


Presentation


Hund, häst eller fotointressrad? Då har du kommit rätt! Sysslar även med tornerspel och medeltid.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Bli ett fan på fb!

Mina följare!

bloglovin

Gästbok

Bdb


Ovido - Quiz & Flashcards