fotografpaulinewirenborg

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

4 september

Av Pauline Wirenborg - 4 september 2010 15:37

 

Dessa två ska få göra mitt liv komplett igen när min lön trillar in.


Det övre är samma jag hade som gick sönder, det undre är ett Nikon AF-S 50/1,4 G.

  Länkar till objektiven, om någon är  mer intresserade av dem finner ni här och här.


Angående detta med lön, de flesta vet nog om att jag vart arbetslös en längre tid, sådär 1 år.. Och läget har inte ändrat sig särskilt mycket heller, fick ett säsongsjobb på Lantmännen i köping där jag stod i labbet och räknade ut falltall. 

Jag jobbade allt som allt i 13 dagar tror jag och räknar med att få en lön på cirka 10.000, som går gå på dessa objektiv (6.040) och även kläder (mammas önskan), då jag endast har två par byxor och lika många tröjor som jag trivs i och använder. Ibland använder jag lite finare kläder, men dessa 4 plagg som nämns är de som jag har som vardagskläder.


Jag är fullt medveten om att det inte blivit mycket bloggande på sistone, lusten och orken finns inte och sedan mitt objektiv gick sönder finns inte heller fotosuget, men räkna med att det kommer tillbaka då mina nya vänner trillar in!


Ska inte säga att det inte hänt något heller, för det gör det, hela tiden känns det som. 

Arboga, Grytnäs tex, nästa helg ska vår vän André firas! Helgen efter det åker Simon och André till Enköping, och försöker finna tid att träffa Jeanette och Micke på en bit mat och massa fotosnack!

Även bestämt att jag ska fota deras bröllopsbilder (de är redan gifta, men vill ha lite nya bilder), och även massa andra fotoideer finns. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Wirenborg - 22 november 2010 13:44

Eftersom jag så sällan uppdaterar denna blogg, och inte har orken att hålla liv ordentligt i tv¨bloggar hänvisar jag till min andra lite mer personliga blogg!Ska ladda upp mer bilder i den, så den får blir en kombinerad foto/vanlig blogg! Ta er ...

Av Pauline Wirenborg - 1 november 2010 09:32

       Lite nya bilder på Flippa!     Även fått hem mitt nya objektiv nu, ett 50mm f/1.8D. Bara hunnit småtesta det lite, ska ta med till Granhammar och testa på hästarna! Vill ta lite porträttbilder på dem.  Håll koll efter resultat! ...

Av Pauline Wirenborg - 22 oktober 2010 11:45


     Längesedan jag uppdaterade här ordentligt nu (därför kastar jag in en bild på mig själv...).  Motivationen är inte på topp när jag inte har några bra objektiv. Men om allt går som det ska trillar pengarna in på måndag och objektiven bor...

Av Pauline Wirenborg - 15 oktober 2010 14:39

Ni har väl inte missat att jag numera har en mer personlig blogg där jag skriver mer om vad som händer i min vardag?   http://mariapaulinejosefina.bloggplatsen.se/ ...

Av Pauline Wirenborg - 12 oktober 2010 14:30


   Fick idag bege oss till Norrköping för att göra eldjobb på någon form av invigninsest till något industriföretag. Kul med elden precis bredvid E-on, men men.Det var stressigt, kort om tid, hitta dit, hitta människor osv, men till slut fick vi ta...

Presentation


Hund, häst eller fotointressrad? Då har du kommit rätt! Sysslar även med tornerspel och medeltid.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Bli ett fan på fb!

Mina följare!

bloglovin

Gästbok

Bdb


Ovido - Quiz & Flashcards