fotografpaulinewirenborg

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

15 februari.

Av Pauline Wirenborg - 15 februari 2010 19:30

 Jag och Älskling <3
Hampus tog kortet. 


Alla hjärtans dag igår.
Well, för att vara helt ärlig, hade jag hoppats på lite mer Simon och jag tid, men våra gäster tog tid på sig att ta sig härifrån.
Efter att ha skjusat hem den sista var vi hemma elva på kvällen, med två småpåsar chips och en cola och En riddares historia.
Det var vår alla hjärtans dag.
Innan dess var de mest sitta och kolla på medans alla spelade och vänta på att folk skulle börja röra på sig. Runt 5-6 på kvällen ungefär.


I förrgår blev det lite dricka, hade tänkt mig dricka lite gott och mysa, men det spåra lite och slutade med att folk skulle pierca öronen, möblera om vardagsrummet och stöka ned det allmänt när vi på dagen hade städat, och det ser fortfarande ut som ett bombnedslag.
Är man gäst hos någon, och vaknar flera timmar innan dem som bor där, hjälper man då inte till lite och städar, iaf lite, det man dagen innan hjälpte till att röjja till med? Tydligen inte.
Det spelades spel och kollades film när jag och Älskling steg upp.
Fick lite hjälp på kvällen dock, plocka undan alla flaskor och ställa tillbaka soffor osv, vilket var skönt och det tackar vi för.


Mamma kommer och hämtar mig ikväll, Simon kanske följer med hem också, får se.
Han har fått kallelse till ams på fredag, men akassan har inte gett ut några pengar än, så hur ska han ta sig dit?
Lättare för honom att ta sig dit om han iaf är på rätt sida landet, typ.


Hem till min Plupp sen också, fått lite inspiration och vill träna honom lite. Träna mer ingående med pussandet, han ska få lite matlig belöning för de nu. Tog bort det innan, men han ser det inte lika frestande nu när han bara får en klapp, så ska ge han en godsak, emellanåt så han fortfarande vet att ibland får han något gott.
Ska försöka köpa hästgodis också, slipper jag ta slut på familjens knäckebröd. 
Sen ska vi träna lite på hur väl han följer efter mig också. Springa lite, skarpa vändningar osv, tränat lite på men inte så enormt ingående.


Vill lära han att lägga sig, och att stegra också, men inte helt säker än på hur man gör de. Ska försöka ta reda på de.
Vill lära honom de, för att ja, kul sak att lära, kommer komma närmare honom, och både han och jag tycker det är kul med tricks. Sen har många kommit med kommentarer 'ska du börja agility/cirkushäst med din häst?' Nej inte på det sättet. Jag gör det för att vi båda tycker det är jättekul.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Wirenborg - 22 november 2010 13:44

Eftersom jag så sällan uppdaterar denna blogg, och inte har orken att hålla liv ordentligt i tv¨bloggar hänvisar jag till min andra lite mer personliga blogg!Ska ladda upp mer bilder i den, så den får blir en kombinerad foto/vanlig blogg! Ta er ...

Av Pauline Wirenborg - 1 november 2010 09:32

       Lite nya bilder på Flippa!     Även fått hem mitt nya objektiv nu, ett 50mm f/1.8D. Bara hunnit småtesta det lite, ska ta med till Granhammar och testa på hästarna! Vill ta lite porträttbilder på dem.  Håll koll efter resultat! ...

Av Pauline Wirenborg - 22 oktober 2010 11:45


     Längesedan jag uppdaterade här ordentligt nu (därför kastar jag in en bild på mig själv...).  Motivationen är inte på topp när jag inte har några bra objektiv. Men om allt går som det ska trillar pengarna in på måndag och objektiven bor...

Av Pauline Wirenborg - 15 oktober 2010 14:39

Ni har väl inte missat att jag numera har en mer personlig blogg där jag skriver mer om vad som händer i min vardag?   http://mariapaulinejosefina.bloggplatsen.se/ ...

Av Pauline Wirenborg - 12 oktober 2010 14:30


   Fick idag bege oss till Norrköping för att göra eldjobb på någon form av invigninsest till något industriföretag. Kul med elden precis bredvid E-on, men men.Det var stressigt, kort om tid, hitta dit, hitta människor osv, men till slut fick vi ta...

Presentation


Hund, häst eller fotointressrad? Då har du kommit rätt! Sysslar även med tornerspel och medeltid.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Bli ett fan på fb!

Mina följare!

bloglovin

Gästbok

Bdb


Ovido - Quiz & Flashcards